yandex metrica
Duyuruyu Kapat
Türkiyenin Lider Simülasyon Merkezi Forumuna Hoşgeldiniz!

Değerli kullanıcımız; eğer sitemize yaptığınız ilk ziyaretiniz ise, öncelikle Forum Kuralları'nı okumanızı rica ediyoruz. Forumumuzda özgürce bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için lütfen ÜYE olunuz. Üye olmayanlar forumumuzun birçok imkanından yararlanamazlar.
Eğer zaten üyelik hesabınız bulunuyor ise, lütfen kullanıcı adınız ve şifreniz ile, GİRİŞ yapınız. (Sitemize üyelik ücretsizdir)

ETS 2 HABER SCS Blender Araçları - İlk Adım

'ETS 2 Güncel Oyun Haberleri Bölümü' forumunda İMPaRaToR tarafından 20 Şubat 2015 tarihinde açılan konu

  1. İMPaRaToR

    İMPaRaToR SM Team Ceo
    Site Yetkilisi Kurucu

    Katılım:
    15 Eylül 2014
    Mesaj:
    3,117
    Alınan Beğeniler:
    3,592
    Ödül Puanları:
    113
    Merhaba arkadaşlar Blender araçları hakkında geniş bir açıklama yapan SCS Softwere mod yapımcılarının işini kolaylaştırmak için kararlı görünüyor. Haberimizin mod yapımcılarının oldukça işine yarayacaktır.
    Nasıl mı mod yaparım diyorsunuz İŞTE CEVABI ;)
    Daha fazla detay için çevirimizi göz atın lütfen. (Oldukça teknik detay içeren bu makale bizleri zorladı diyebiliriz. Olabildiğince akıcı ve açıklayıcı çevirmeye çalıştık)


    Çeviri ve düzenleme tamamen SİMÜLASYON MERKEZİ tarafından yapılmış olup başka kaynaklarda kullanılması kesinlikle yasaktır!

    Türkçe Çeviri:

    SCS Blender Araçları - İlk Adım

    [​IMG]

    Zaten oldukça uzun bir süre önce bizim ilk hedefimizin iç varlık oluşturma ve karışık güçteki araçlarla mod yapabilen topluluğu güçlendirmek olduğunu belirtmiştik. Hedefimize doğru ilerlerken beklediğimizden çok daha fazla iyi gelişme gerçekleştiğini sizlere bildirmekten mutluluk duyuyoruz. Biraz bumpier(?) olduğu kanıtlamıştır.
     
    Bugün Bir sürü iş üretmek ve en karmaşık 3D varlık türlerine uygun desteğin verilmesi için SCS Blender Araçlarının ilk sürümü yenileniyor. Zaten biz bazı şeyleri denemek için sizleri davet etmek istiyoruz ve hala yeterince iyi durumda olduğumuzu göstermek istiyoruz.

    Ne alıyorsunuz: Mükemmel çalışacağı konusunda ve istediğiniz bağlamda çalışacağına dair hiçbir açık teminat verilmemiştir. Bunun bir beta olduğunu asla unutmayın. Sen -to -date SCS Blender codebase araçlarının herhangi bir bölümünü değil bir dökümünü alıyorsanız. En azından kısmen bizim oyunlardaki farklı 3D model türleri geniş bir yelpazenin tümünü kapsamaktadır, ancak şimdi olduğu gibi sadece hazır düşünün dikkatinizi SCS Blender Araçlarına verin. Belirli yönlerini ortaya çıkarmak için orada kodlar vardır. Daha gelişmiş şeylere ve hala uzun (olgun) bir zamana ihtiyaç var.

    Bizler zaman içinde bu noktaya gelerek, denemek için ve sizlere önermek aşağıda listelenen varlıkların sadece türlerini verdik. Bizim, forumda geniş destek sağlayabilmek için kapasitemiz yok, ama biz toplumun nerede rehberlik ihtiyacı olduğunu görmek için onlara göz kulak olacağız. Ama bitmemiş araçları alanlara ilişkin sorulara yanıt almaya çalışırken küçük bir nokta bizi bekler.


    SCS: SCS Blender araçlarının geçerli sürümü size statik geometri ve  ardışık ihracat düzeni oluşturma imkanı getiriyor.

    Biz genellikle mükemmel ve bugün yapabileceğiniz varlık türlerini birçok model olanağı dahil ederek göstermeye çalışıyoruz. Biz bunları yaparak sadece iyi optimize edilmiş yol modelleri oluştururken size rehberlik etmek istiyoruz.
     
    En yakın model örneklerini detaylı inceleyelim;

    [​IMG]
     
    Detaylı Bina Modeli
     
    Bu detaylı bir bina modeldir. Bu nedenle doku, örgü detayı ve çözünürlüğü oldukça yüksek seviyede olan,  oyuncuya yakın türdeki modelleri kullanın. En iyiye kadar yakın yapılmış yerleşim yerlerinin ihtiyaçlarını karşılamak için basit modellere göre biraz daha fazla malzeme kullanılır görebilirsiniz.

    [​IMG]

    Uzak Mesafe Binaları

    Bu, oyuncuya uzak mesafeden bir yer örneğidir. Örgü önemli ölçüde daha basittir ve doku çok daha küçüktür. Bu oyunda kameralar büyük bir mesafe ile yerleştirilmiştir çünkü, çözünürlük eksikliği asla belirgin olmamalıdır. Kullandığınız önemli optimizasyon teknikleri sayesinde gördüğünüz gibi birden fazla bina aynı malzeme ve doku kullanılarak, tek bir örgü halinde birleştirilir. Buda grafik kartları için çok hızlı bir şekilde bu tür modelleri oluşturma süreci sağlar. (geometrisi sadece tek parça halinde değilde sanki çoklu parçalar gibi)

    [​IMG]

    Kamyon Bullbar Yükseltme Modeli
     
    Scania Bullbar: İşte bir kamyon yükseltme parçasına örneğimiz var. Biz biraz daha kasıtlı sofistike yükseltme modelinide dahil ettik. Bu şekilde o boğa barının netleştirilmesine ilişkin malzemelerin kullanımını ve alfa kanalını görebilirsiniz. Hemen hemen bütün kamyon yükseltmeleri (çatı ızgara , düşük ızgara, yan etekler vb.) bu şekilde inşa edildi.
     
    Kamyonun Ön Tekerleği:

    [​IMG]

    Kamyonun Arka Tekerleği:

    [​IMG]

    Ve daha da özel geometri (son iki numune) - Kamyon tekerlekleri gibi malzemeleri kendinize araç kullanarak, yapısını keşfetmenizi öneririz. Dokuların karmaşıklığını ve örgülerinin kullanımını kontrol edin. Bu modeller ayrıca 'Parça' kullanımından bir örnek göstermek için ve özel bir yolda kullanmak için 'gölge - tekerlek örgüsü' nün 'gölge - tekerlek malzemesi' ile orantılı bir şekide kendi kamyon tekerleklerinizi yapabilmeniz için kullanılır. Bir plan dahilinde ETS2 / ATS'ye gelecekte gelecek bir güncelleştirme ile lastikler ve tekerlek diskleri için ayrı bir yükseltme bölümü olacağını unutmayın.

    Başlamak için; GitHub Wiki
     
    Wiki muhtemelen SCS Blender Araçları bilgi tabanı için en önemli yerdir. Sizler orada araçları kullanmaya başlamak için yapılması gereken adımları bulacaksınız. Ayrıca SCS Blender Araçları için indirme bağlantıları bulabilirsiniz .Ve orası kodlayıcılar için oldukça ilginç olabilir. Hatta tüm araçların açık kaynak kodu bile var:
      
    Forum

    Biz SCS Blender Araçlarına adanmış özel bir forum oluşturduk. Eğer araçta bir hata bulduğunzu hissediyorsanız, ya da araçlar hakkında bir şey sormak, ya da sadece yeni başlayan diğer kişilerle bilgilerinizi paylaşmak istiyorsanız burası tamda olması gereken yerdir. Biz forumları izlemeye ve umarım bazı kişlere rehberlik etmeye çalışacağız, ama yinede bizim herkese ve yardım her yardım çığlığı atana cevap verebilmemizi beklemeyin.

    ETS2 Mod Web Sayfası
     
    Her zaman Euro Truck Simulator 2 web sayfasının Modding bölümüne bakarak başlayabilirsiniz. Yukarıdaki durumda tüm bağlantıları unutmamalısınız. Linkler sadece SCS Blender araçları için değil, aynı zamanda başarılı bir mod oluşturulması hakkında her şey ve tüm modding kurallarında size rehberlik edecektir.
     
    Biz kendi modellerinizi kontrol ve ithalat etmenizi öneririz .Şimdi başlamak için ihtiyacınız olan tek şey sadece tüm Blender hakkında biraz bilgi!
     
    Orjinal Metin:

    SCS Blender Tools - First Step

    It was already quite a long time ago when we first mentioned our goal to empower the mod community with tools matching in power of our internal asset creation pipeline. The road to get there has proved to be somewhat bumpier than we anticipated, but we are happy to report very good progress at last.

    Today we are releasing the first version of SCS Blender Tools. There is still a lot of work left to be done on polishing and on proper support of the most complex types of 3D assets, but already we are in good enough shape to invite you to try things out.

    Please keep in mind that what you are getting is a beta, with no express guarantees that it will work perfectly or work at all in your desired context. You are getting a dump of up-to-date SCS Blender Tools codebase, we are not holding back any part of it. There is code in there which at least partially covers all of the wide spectrum of different 3D model types in our games, but as of now we only bring out to your attention specific aspects of SCS Blender Tools we consider ready. More advanced stuff still needs time to mature.

    At this point in time, it is only the types of assets listed below which we suggest you to experiment with. We do not have the capacity to provide extensive support on our forums, but we'll keep an eye on them to see if we can chip in where the community needs guidance. But there is a little point trying to get us to respond to questions concerning areas of the tools considered unfinished.

    With that said, the current version of SCS Blender Tools brings you the creation and export pipeline of static geometry.

    We included several sample models that generally illustrate the possibilities of asset types that you can perfectly accomplish today. Those models should guide you in creating well optimized models, just the way we make them.

    Let's inspect sample models in closer detail:

    Detailed building model
    This is a model of a detailed building. We use such models up close to the player, therefore the texture, the mesh resolution and level of detail are quite large. Once you import it you can see it uses little more material than simpler models to best accommodate its up-close placement.

    Far distance buildings
    This is a model sample we place at far distance from the player. The mesh is considerably simpler and the texture is much smaller. Because it is placed at large distance from the camera in the game, lack of resolution is never noticeable. As you can see its uses important optimization - multiple buildings are combined into one single mesh, using exact same material and texture. This allows graphics cards to process such models much faster (as just one piece of geometry, not multiple pieces).

    Truck bullbar upgrade model
    Here's a sample of a truck upgrade part - Scania bullbar. We intentionally included slightly more sophisticated upgrade model. This way you can see usage of materials and alpha channel on that bull-bar netting. Pretty much all truck upgrades (roof grills, low grills, side-skirts...) were built this way.

    Front truck wheel

    Rear truck wheel
    And last two samples of even more specialized geometry - truck wheels. They use their own set of materials, we recommend that you explore the structure. Check out the usage of textures and mesh complexity. These models also show you an example of 'Parts' usage, and the way how special 'shadow-caster mesh' with its 'shadow-caster material' is used to make your own truck wheels correctly. [Note that there is a plan to eventually split the tyres and the wheel disks into separate upgrade parts in some future update of ETS2/ATS.]

    To Get You Started
    GitHub Wiki

    Wiki is probably the most important place for SCS Blender Tools knowledge base. There you will find the steps you need to take to begin using the tools. You can also find the download links for SCS Blender Tools. And there is even all the source code of the tools, right in the open, which could be quite interesting for the coders out there:

    Forum

    We have created a special forum branch, dedicated exclusively to the SCS Blender Tools. If you feel you found a bug in the tools, or want to ask something about them, or share your knowledge with the other people just getting started - this is the place to be. We will be monitoring the forums and hopefully providing some guidance, but again, we do not expect to be able to respond to everybody and to every cry for help.

    ETS2 web, mod page

    In case you forget all the links above you can always start with the modding section of the Euro Truck Simulator 2 web page. The links there should guide you not just to SCS Blender Tools but also to all modding guidelines paramount for successful mod creation.

    We encourage you to import and check all the models on your own. Now all you need to start is a bit of knowledge of Blender!


    Başlamak İçin Gerekli Programlar ve Linkler:

    SCS Blender Tools İndirmek İNDİRMEK İÇİN TIKLA

    GitHub Wiki İndirmek İÇİN TIKLA

    SCS Softwere Forum TIKLA

    SCS Softwere Mod Tools TIKLA

    :sm.net: FARKI BİZLE YAŞAYIN :sm.net:
     
  2. zuhida96

    zuhida96 Kurucu
    Site Yetkilisi Kurucu

    Katılım:
    29 Kasım 2014
    Mesaj:
    3,490
    Alınan Beğeniler:
    1,367
    Ödül Puanları:
    113
    Çok yaralı bilgiler paylaşım için sağolasın. :))
     
Yükleniyor...
Benzer Konular - SCS Blender Araçları
  1. Roboto
    Yanıt:
    1
    Gösterim:
    108
  2. isot
    Yanıt:
    2
    Gösterim:
    106
  3. zuhida96
    Yanıt:
    1
    Gösterim:
    104
  4. Roboto
    Yanıt:
    1
    Gösterim:
    90
  5. Roboto
    Yanıt:
    0
    Gösterim:
    137

Bu Sayfayı Paylaş